Kortárs perzsa szőnyegek
Faid Ahmed művészetében újraértelmezi az ősi perzsa szőnyegeket: véletlenszerűen átrendezi a hagyományos közel-keleti szőnyegelemeket, miközben a popkultúrából inspirálódva hipnotizáló, elfolyó, minimalista, vagy éppen street-art motívumokat csempész rájuk.
A keleti szőnyegek művészi kifejezési eszköztára állandó változásban lévő szín- és jelképrendszerekből, forma- és mintavilágból tevődik össze. Ezek jellemzőek a szőnyeg készítőre, akik a hagyományos minták mellett újabb és újabb motívumokat merítenek az egyre gyorsabban változó környezetükből. Faid Ahmed is beleszövi az őt körülvevő világot a munkáiba, ám eközben meglepő merészséggel nyúl a védett kulturális örökségnek számító azerbajdzsáni és iráni szőnyegkészítés kultúrájához.
A hagyományos kereteken kívül gondolkozó művész szőnyegei szoborszerű plaszticitást kapnak, inkább tekinthetők kortárs szobroknak.
"A szőnyeg a keleti hagyományok egyik kanonikus szimbóluma, a maga vizuális határaival. Az én művészetem célja az, hogy a felismerhetetlenségig áttörje ezeket a korlátokat."
Ennek érdekében a szőnyegekben tetten érhető a dekonstrukció, de csak azért, hogy a modern kultúra emblematikus mintái könnyebben érvényesülni tudjanak. Ugyanakkor minden szobor (szőnyeg) az ősi kitartó, alázatos munka eredményeként születik meg a saját keze munkája nyomán.
"Gondolkodás nélkül alkotok. Minden alkotásom a pillanatnyi önkifejezésem. Ugyanilyen változásokon megy keresztül a jelenkor világa nap mint nap - egy pillanat is elég korokon átívelő ideák megváltozásához."
Nézze meg a többi szőnyeget is a galériában!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
p_ilonka 2014.05.21. 08:48:09