A transzneműekért kampányol a Barneys

barneys16.jpg

A Barneys 2014-es tavaszi kampányát két amerikai civil szervezettel együttműködve a nemi identitás és egyéniség kérdése köré építi azzal a céllal, hogy lerombolja a transzneműekkel kapcsolatos sztereotípiákat és segítse a más nemi tudattal élők társadalmi elfogadását. Ezeken a képeken senki sem az, akinek látszik! Vagy éppen hogy az?

A lenyűgözően merész "Brothers, Sisters, Sons & Daughters"  fotósorozathoz 17 transznemű modell (férfiak, nők a világ minden tájáról) személyes történetei szolgáltatnak hiteles hátteret.

A transzneműség a születéskor kapott nemmel való azonosulás (vagy az ennek megfeleő testi megjelenés) hiánya. A transzneműség tehát identitási kérdés, vagyis arra utal, hogy az illető nemileg hová tartozónak tartja magát, nem pedig arra, hogy kihez vonzódik, azaz mi a szexuális irányultsága. A nemi tudat, amelyről a legújabb kutatások kimutatták, hogy részben biológiai (a hipotalamusz szerkezetével összefüggő) alapja van, az irányultságtól független, azt kiegészítő dimenzió: a transzneműek közt ugyanúgy léteznek heteroszexuálisok, homoszexuálisok, és biszexuálisok.

Bár a Barneys nem az első márka, aki transznemű modellekkel kampányolt (ld. Lea T a Givenchy-vel 2010-ben), de egy egész kampánysorozatot a nemi identitás és egyéniség kérdése köré építeni már figyelemre méltó dolog. A Barneys nem egyszerűen csak "használja" a modelleket, de lehetőséget ad nekik arra is, hogy Patricia Bosworth (Vanity Fair) interjúi és az ikonikus Bruce Weber fényképei és ötperces kisfilmjei segítségével beszéljenek az érzéseikről, megrázó tapsztalataikról. A kampányban a modellek családtagjai, barátai és szerettei is megjelennek, így az emberi kapcsolatokon keresztül mutatja be a transzneműek életének küzdelmeit és apró győzelmeit. Ahogy a kampány beharangozó 16 másodperces kisfilmjének végén elhangzik: "I never made the decision to transition. I made the decision to be happy.", azaz "Nem azt döntöttem el, hogy átalakulok. Azt döntöttem el, hogy boldog leszek."

A Barneys kreatív igazgatója Dennis Freedman elmondta, hogy a választáshoz, hogy a transznemű modellekkel készítsék el a 2014-es tavaszi kampányt, sok köze volt "annak a felismerésnek, hogy milyen rendkívüli előrelépés történt az elmúlt években a leszbikus, meleg és biszexuális közösség megítélését tekintve, és ehhez képest feltűnő, hogy a transznemű közösség mennyire lemaradt. Zavaró és nyugtalanító volt ezt látni."

Nézze meg a fotókat a galériánkban!

 Fotók: Bruce Weber
fotó reklám videó divat emberek társadalom identitás egyenjogúság aktivista

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.