Kedves jövendőbeli Anyuka!
A Saatchi & Saatchi olasz reklámügynökség szívbemarkoló figyelemfelkeltő kisfilmet készített "Dear future Mom", azaz "Kedves jövendőbeli Anyuka" címmel azoknak a várnadós nőknek, akik rettegnek megszülni Down-szindrómás gyermeküket.
Az olasz CoorDown egyesület megbízásából készült kisfilm története így kezdődik: február 9-én kaptuk ezt az emailt egy jövendőbeli anyukától... "Gyermeket várok. Megtudtam, hogy Down szindrómás. Félek. Milyen élete lesz?"
Ha kíváncsi a válaszra, nézze meg a kisfilmet!
A kampányfilm a közelgő Down-szindróma Világnap alkalmából készült. A minden év március 21-én világszerte megtartott ünnep célja, hogy felhívja a figyelmet a Down-szindrómára, növelje a megértést és segítsen, hogy a Down-szindrómások megszülethessenek, és méltósággal, a társadalom aktív tagjaiként teljes életet élhessenek. Ezen a napon jellemzően olyan események zajlanak, amelyek felhívják a figyelmet a Down-szindrómások teljesítményére és támogatják a függetlenségüket, önképviseletüket és döntési szabadságukat. A dátum (3.21.) a Down-szindróma mögött álló, három példányban jelenlevő 21. kromoszómára utal.
Magyarországon a Down Egyesület kezdeményezésére 2009-től rendeznek ünnepséget. Idén Eszenyi Enikő az esemény arca. Ő vezeti majd 2014. március 21-én 16 órától azt a figyelemfelkeltő sétát, melynek során a Vígszínháztól indulva a résztvevők a Margit-hídra mennek, ahol élő láncot alkotva próbálják meg felhívni a figyelmet a Down-szindrómásokra.
A kérdés persze még mindig áll. Kedves jövendőbeli Anyuka (és Apuka)! Ön mit és miért tenne, ha megtudná, hogy Down-szindrómás a kisbabája?
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.