Amikor a smink életet ment

Dermablend-2.png

A nők többségének a sminkelés egy önigazolást és önbecsülést erősítő folyamat. Különösen igaz ez azokra a fiatal lányokra és nőkre, akik valamilyen bőrbetegségben szenvednek, és ezáltal állandó célpontjai a sajnálkozó pillantásoknak vagy akár gúnyos megjegyzéseknek. Ők azok akik azért sminkelnek, hogy a normálishoz egyáltalán hasonló életet tudjanak élni, és ne a bőrproblémájukkal azonosítsák őket.

Dermablend-3.png

Korábban a disrupton már foglalkoztunk azzal, hogy a bőrünk mennyire meghatároz bennünket (felnőtt tartalom) társadalmunkban. Jó példa erre a Dermablend kozmetikai márka legújabb kampánya, amelyben súlyos bőrproblémákkal küzdő nők (és egy férfi) arról beszélnek, hogy nem arra használják a sminket, hogy a világ elől elrejtsék magukat, hanem pontosan arra, hogy megmutassák, kik is ők valójában.

APP_lndng_02.jpg

A cég kifejezetten a bőrproblémákkal, bőrbetegségekkel küzdők részére készít professzionális alapozókat, amelyek nem egyszerű sminkeszközök, hanem sokszor szó szerint életmentő megoldások az amúgy is bizonytalan és önbizalomhiánnyal küzdő fiatalok számára. A három kampányfilmben tiszteletreméltó bátorsággal "levetkőznek" a szereplők és brutális őszinteséggel elmondják, hogyan teszi élhetővé az életüket nap mint nap a smink.

APP_lndng_03.jpg

Cassandra Bankson rendkívül népszerű videoblogger a pattanásos, problémás bőre takarására használja az alapozót. Bőre állapota olyan kritikus, hogy egyszer egy ismerősétől "megkapta", hogy a haldokló nagyapja szerencsés, mert legalább nem kell majd többet Cassandra arcát néznie. Smink videóit ma lányok milliói nézik, hogy megtanulják tőle a legjobb trükköket.

Cheri Lindsay a vitiligo nevű bőrrendellenességgel küzd, amely egyfajta pigmenthiányt okozó, nem fertőző betegség. Magyarul szerzett pigmenthiánynak, foltos festékhiánynak vagy bőrfestékhiánynak nevezhetjük. Oka ismeretlen, a betegség jelenleg nem gyógyítható.

APP_lndng_01.jpg

Cheri betegsége eredeti sötétebb bőrtónusa miatt még feltűnőbb, az emberek megrökönyödnek és egyszerűen "nem látnak túl" a bőrén lévő foltokon, ha smink nélkül mutatkozik.

A kampány harmadik szereplője Rico Genest, vagy Zombie Boy, aki nem bőrbetegségben szenved, hanem saját magának és egy különös önkifejezési formának köszönheti, hogy megbámulják. A férfi egész testét tetoválások borítják ugyanis, így őt az emberek hajlamosak  tetoválásaival azonosítani és azokból következtetéseket levonni a személyiségére vonatkozóan. Vannak, akik például nem hajlandók egy liftbe beszállni vele.

APP_lndng_04.jpg

A kampányban ő is arra biztatja a lányokat, hogy ne engedjék, hogy a bőrük állapota szabja meg a határaikat.

Ő egyébként már korábban is a márka arca volt, akkor az alábbi vírusvideóval mutatták be, mire képes a smink (és a márka termékei).

reklám videó egészség szabadság identitás nők hírességek egyenjogúság tetoválás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.