Amikor a smink életet ment
A nők többségének a sminkelés egy önigazolást és önbecsülést erősítő folyamat. Különösen igaz ez azokra a fiatal lányokra és nőkre, akik valamilyen bőrbetegségben szenvednek, és ezáltal állandó célpontjai a sajnálkozó pillantásoknak vagy akár gúnyos megjegyzéseknek. Ők azok akik azért sminkelnek, hogy a normálishoz egyáltalán hasonló életet tudjanak élni, és ne a bőrproblémájukkal azonosítsák őket.
Korábban a disrupton már foglalkoztunk azzal, hogy a bőrünk mennyire meghatároz bennünket (felnőtt tartalom) társadalmunkban. Jó példa erre a Dermablend kozmetikai márka legújabb kampánya, amelyben súlyos bőrproblémákkal küzdő nők (és egy férfi) arról beszélnek, hogy nem arra használják a sminket, hogy a világ elől elrejtsék magukat, hanem pontosan arra, hogy megmutassák, kik is ők valójában.
A cég kifejezetten a bőrproblémákkal, bőrbetegségekkel küzdők részére készít professzionális alapozókat, amelyek nem egyszerű sminkeszközök, hanem sokszor szó szerint életmentő megoldások az amúgy is bizonytalan és önbizalomhiánnyal küzdő fiatalok számára. A három kampányfilmben tiszteletreméltó bátorsággal "levetkőznek" a szereplők és brutális őszinteséggel elmondják, hogyan teszi élhetővé az életüket nap mint nap a smink.
Cassandra Bankson rendkívül népszerű videoblogger a pattanásos, problémás bőre takarására használja az alapozót. Bőre állapota olyan kritikus, hogy egyszer egy ismerősétől "megkapta", hogy a haldokló nagyapja szerencsés, mert legalább nem kell majd többet Cassandra arcát néznie. Smink videóit ma lányok milliói nézik, hogy megtanulják tőle a legjobb trükköket.
Cheri Lindsay a vitiligo nevű bőrrendellenességgel küzd, amely egyfajta pigmenthiányt okozó, nem fertőző betegség. Magyarul szerzett pigmenthiánynak, foltos festékhiánynak vagy bőrfestékhiánynak nevezhetjük. Oka ismeretlen, a betegség jelenleg nem gyógyítható.
Cheri betegsége eredeti sötétebb bőrtónusa miatt még feltűnőbb, az emberek megrökönyödnek és egyszerűen "nem látnak túl" a bőrén lévő foltokon, ha smink nélkül mutatkozik.
A kampány harmadik szereplője Rico Genest, vagy Zombie Boy, aki nem bőrbetegségben szenved, hanem saját magának és egy különös önkifejezési formának köszönheti, hogy megbámulják. A férfi egész testét tetoválások borítják ugyanis, így őt az emberek hajlamosak tetoválásaival azonosítani és azokból következtetéseket levonni a személyiségére vonatkozóan. Vannak, akik például nem hajlandók egy liftbe beszállni vele.
A kampányban ő is arra biztatja a lányokat, hogy ne engedjék, hogy a bőrük állapota szabja meg a határaikat.
Ő egyébként már korábban is a márka arca volt, akkor az alábbi vírusvideóval mutatták be, mire képes a smink (és a márka termékei).
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.